Algemene Voorwaarden
Artikel 1 - Definities
1.1 Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht.
1.2 Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer.
1.3 Dag: kalenderdag.
1.4 Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid.
1.5 Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
1.6 Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand.
1.7 Modelformulier: het modelformulier voor herroeping die de ondernemer ter beschikking stelt die een consument kan invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht.
1.8 Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt.
1.9 Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand.
1.10 Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.
1.11 Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
2.1 Bedrijfsnaam: HomewellProducts.nl.
2.2 Adres: Boxtelstraat, 6843 RZ, Boxtelstraat 5, Nederland.
2.3 Telefoonnummer: -
2.4 E-mailadres: info@homewellproducts.nl.
2.5 Kamer van Koophandel nummer: 77710959.
2.6 BTW-nummer: NL003232954B92.
Artikel 3 - Toepasselijkheid
3.1 Reikwijdte: Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument.
3.2 Beschikbaarheid vóór Contract: Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld.
3.3 Elektronische Beschikbaarheid: Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, worden de algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking gesteld.
3.4 Toepasselijkheid bij tegenstrijdige voorwaarden: Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
3.5 Nietigheid en vervanging van bepalingen: Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand.
3.6 'Naar de geest' interpretatie: Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
Artikel 4 - Het aanbod
4.1 Beperkte geldigheidsduur: Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
4.2 Vrijblijvendheid van aanbod: Het aanbod is vrijblijvend en de ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
4.3 Nauwkeurige omschrijving: Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten.
4.4 Afbeeldingen en specificaties: Alle afbeeldingen en specificaties in het aanbod zijn indicatief.
4.5 Waarheidsgetrouwe weergave: Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten.
4.6 Duidelijkheid over rechten en verplichtingen: Elk aanbod bevat zodanige informatie dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.
Artikel 5 - De overeenkomst
5.1 Totstandkoming overeenkomst: De overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
5.2 Bevestiging bij elektronische aanvaarding: Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod.
5.3 Veiligheid en webomgeving bij elektronische overeenkomsten: De ondernemer treft passende maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt voor een veilige webomgeving.
5.4 Onderzoek naar betalingsverplichtingen: De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen.
5.5 Informatie bij levering: De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de relevante informatie verstrekken.
5.6 Voorwaarden voor duurtransacties: In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
5.7 Voorwaarde van beschikbaarheid: Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.
Artikel 6 - Herroepingsrecht
6.1 Algemeen: Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen.
6.2 Zorgvuldigheid consument: Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking.
6.3 Kenbaar maken herroepingsrecht: Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht, is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Dit kan via het modelformulier of een ander communicatiemiddel.
6.4 Retourzending product: Na kenbaar maken van het herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen retour te sturen.
6.5 Gevolgen niet tijdig kenbaar maken: Indien de klant na de termijnen van 6.3 en 6.4 niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht, of het product niet heeft teruggezonden, is de koop een feit.
Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping
7.1 Kosten terugzending: Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
7.2 Terugbetaling: Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen.
7.3 Waardevermindering product: Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door de consument zelf is de consument aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product.
7.4 Informatieplicht herroepingsrecht: De consument kan niet aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering van het product wanneer door de ondernemer niet alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht is verstrekt.
Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht
8.1 Algemene uitsluiting: De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals omschreven in lid 2 en 3.
8.2 Specifieke uitsluitingen: Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten die aan specifieke criteria voldoen, zoals in de volgende subsecties vermeld.
8.3 Producten op maat: Producten die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument.
8.4 Persoonlijke producten: Producten die duidelijk persoonlijk van aard zijn.
8.5 Niet-retourneerbare producten: Producten die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden.
8.6 Bederfelijke producten: Producten die snel kunnen bederven of verouderen.
8.7 Financiële producten: Producten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt.
8.8 Media met verzegeling: Voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
8.9 Hygiënische producten: Voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
8.10 Dienstenuitsluitingen: Uitsluiting van het herroepingsrecht is ook mogelijk voor bepaalde diensten, zoals in de volgende subsecties vermeld.
8.11 Specifieke diensten: Diensten betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding, etc.
Artikel 9 - De prijs
9.1 Vaste prijzen: Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behalve in specifieke gevallen zoals veranderingen in btw-tarieven.
9.2 Variabele prijzen: Bij producten of diensten met prijzen die gebonden zijn aan financiële marktschommelingen, kan de ondernemer variabele prijzen hanteren.
9.3 Prijsverhogingen: Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan onder wettelijke omstandigheden.
9.4 Latere prijsverhogingen: Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan onder bepaalde voorwaarden.
9.5 Prijzen inclusief btw: Alle genoemde prijzen zijn inclusief btw.
9.6 Druk- en zetfouten: Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten.
Artikel 10 - Conformiteit en garantie
10.1 Conformiteit: De ondernemer zorgt ervoor dat de producten/diensten voldoen aan de overeenkomst en aan de beloofde specificaties.
10.2 Garantie: Elke garantie van de ondernemer, fabrikant of importeur doet niets af aan de wettelijke rechten van de consument.
10.3 Melden van gebreken: Gebreken of verkeerd geleverde producten moeten binnen 2 maanden na levering worden gemeld.
10.4 Garantietermijn: De garantietermijn van de ondernemer is gelijk aan de fabrieksgarantietermijn.
10.5 Uitsluiting garantie: Garantie is niet van toepassing in bepaalde gevallen, zoals onzorgvuldige behandeling of afwijkend gebruik.
Artikel 11 - Levering en uitvoering
11.1 Zorgvuldigheid: De ondernemer neemt grote zorgvuldigheid in acht bij het ontvangen en uitvoeren van bestellingen van producten.
11.2 Leveringsadres: De plaats van levering is het adres dat de consument aan de ondernemer heeft kenbaar gemaakt.
11.3 Leveringstermijn: Bestellingen worden zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 30 dagen uitgevoerd, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen.
11.4 Leveringsvertraging: Bij vertraging of niet volledige levering ontvangt de consument hierover bericht en heeft hij het recht om de overeenkomst te ontbinden.
11.5 Indicatieve termijnen: Alle levertermijnen zijn indicatief.
11.6 Terugbetaling bij ontbinding: In geval van ontbinding conform lid 3 zal de ondernemer het betaalde bedrag terugbetalen.
11.7 Onmogelijkheid van levering: Als levering van een besteld product onmogelijk blijkt, zal de ondernemer streven naar een vervangend artikel.
11.8 Risico van beschadiging: Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging.
Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
12.1 Opzegging onbepaalde tijd: Overeenkomsten voor onbepaalde tijd kunnen altijd worden opgezegd met inachtneming van overeengekomen regels en een opzegtermijn van maximaal één maand.
12.2 Opzegging bepaalde tijd: Overeenkomsten voor bepaalde tijd kunnen tegen het einde van de bepaalde duur worden opgezegd.
12.3 Wijze van opzegging: De consument kan overeenkomsten op verschillende manieren opzeggen, met inachtneming van dezelfde opzegtermijn als de ondernemer.
12.4 Verlenging bepaalde tijd: Overeenkomsten voor bepaalde tijd worden niet stilzwijgend verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
12.5 Uitzonderingen op verlenging: Er zijn specifieke uitzonderingen op de regel van lid 4 voor bepaalde soorten publicaties.
12.6 Duur: Overeenkomsten met een duur van meer dan een jaar kunnen na een jaar altijd worden opgezegd met een opzegtermijn van maximaal één maand.
Artikel 13 - Betaling
13.1 Betalingstermijn: Tenzij anders overeengekomen, moeten betalingen binnen 7 werkdagen na aanvang van de bedenktermijn worden voldaan.
13.2 Plicht tot melden onjuistheden: De consument moet onjuistheden in betaalgegevens direct melden.
13.3 Wanbetaling: Bij wanbetaling mag de ondernemer de redelijke kosten in rekening brengen.
Artikel 14 - Klachtenregeling
14.1 Klachtenprocedure: De ondernemer heeft een duidelijke klachtenprocedure.
14.2 Indienen van klachten: Klachten moeten binnen 2 maanden na ontdekking worden ingediend.
14.3 Reactietermijn op klachten: Klachten worden binnen 14 dagen na ontvangst beantwoord.
14.4 Geschillenregeling: Als een klacht niet onderling opgelost kan worden, is de geschillenregeling van toepassing.
14.5 Beroep op externe partijen: Bij onopgeloste klachten kan de consument zich wenden tot Stichting WebwinkelKeur of het Europese ODR platform.
14.6 Klacht schort verplichtingen niet op: Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij anders aangegeven.
14.7 Afhandeling gegronde klachten: Bij gegronde klachten zal de ondernemer naar keuze het product vervangen of repareren.
Artikel 15 - Geschillen
15.1 Toepasselijk recht: Op overeenkomsten is Nederlands recht van toepassing.
15.2 Weens Koopverdrag: Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.
Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
16.1 Aanvullende bepalingen: Aanvullende of afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en moeten schriftelijk of op duurzame wijze worden vastgelegd.